AO mit £1,6 Mrd. unter Vorjahr, davon 216 Mio. € (-15%) in D

AO ist im Nach-Corona-Jahr mit Umsätzen von 1,556 Mrd. Pfund rund 6% unter Vorjahr geblieben und hat auf dem deutschen Markt mit Umsätzen von 216 Mio. Euro (-15%) wieder die magische Schwelle von 250 Mio. Euro unterschritten:

“Estimated Group revenues for the full year to 31 March 2022 are expected to be £1,557m. On a year-on-year basis, Group revenues declined c. 6% against the exceptionally strong prior year comparatives resulting from the robust growth in online purchasing during the Covid-related government restrictions in 2020/21. On a two-year basis Group revenues increased 52%, reflecting the ongoing structural shift to online retailing.

In Germany, revenue growth was constrained by post-Covid shifts in consumer behaviour and an increase in online competition, as customers returned to stores to a greater degree than anticipated.  This was compounded by our decisive actions to minimise cash losses in this business.  Revenues declined 12%7 versus FY21 but grew 54% on a two-year comparative basis.”

Was aus dem deutschen Geschäft werden soll (“Zieht sich AO nach 7 Jahren vom deutschen Markt zurück?”), bleibt allerdings weiter unklar:

“The strategic review is continuing, and a number of options remain under consideration by the Board.  We hope to announce a more detailed update on this process in the near future.”

AO war wie Coolblue 2020/21 einer der großen Corona-Gewinner. Vergleiche dazu auch Notebooksbilliger enttäuscht in der Pandemie mit 772 Mio. € (+5%).

AO ist in den GLORE50 vertreten.

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Kategorien:Elektronikhandel, Shopboerse

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