HelloFresh rechnet jetzt bereits mit Umsätzen von 5,5 Mrd. €

Alle anderen tun sich schwer. Nur HelloFresh erhöht weiter fleißig seine Prognosen und rechnet jetzt für dieses Jahr bereits mit Umsätzen von 5,5 Mrd. Euro, 5 Prozentpunkte mehr als bisher:

Based on the Company’s strong growth performance year-to-date, driven by strong customer growth and continued high order rates, its management board decided today to increase the Company’s full year 2021 revenue growth outlook for the HelloFresh Group on a constant currency basis from previously between 35% and 45% to now between 45% and 55%.

Based on current exchange rates, this would translate into a Euro-reported revenue growth of approx. three to four percentage points lower than the revenue growth on a constant currency basis.

Given the stronger than initially anticipated growth in 2021 and to be well prepared for 2022 and beyond, the Company is accelerating the ramp-up of its production capacity and therefore planning higher than initially anticipated fulfilment expenses in 2021, primarily due to initially lower productivity and underutilization in new production sites.

As a result, the Company now expects a full year 2021 AEBITDA margin for the HelloFresh Group between 8.25% and 10.25% compared to previously between 10% and 12%.

Vergleiche dazu Marley Spoon („Marley Spoon und die 5-Milliarden-Ambitionen bis 2030“), das zwar auch weiter wächst, aber zuletzt Probleme in den USA hatte (PDF-Quelle):

Am schwersten tut sich weiter Blue Apron, das zuletzt wieder unter den Vorjahreswerten blieb (was nach dem Corona-Jahr sogar nachvollziehbar wäre, wenn die anderen nicht zulegen würden). Hier die jüngste Präsentation (PDF):

HelloFresh und Marley Spoon sind beide in den GLORE50 vertreten. Die finalen Quartalszahlen von HelloFresh folgen kommende Woche.

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Kategorien:Food, Shopboerse

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